Despre Societatea Naţională de Radiocomunicaţii

    Societatea Naţională de Radiocomunicații (Radiocom sau SNR) este unul dintre principalii furnizori de rețele și servicii de comunicații electronice din România și, în același timp, lider de piață în domeniul broadcasting-ului. Compania deținută de statul român, este coordonată de Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) și asigură suport de transmisii pentru telefonia publică, pentru rețelele de telefonie mobilă, transfer de date și internet sub brandul Radiocom.
    Societatea Naţională de Radiocomunicaţii S.A., cu o istorie de aproape 8 decenii, este lider în domeniul broadcasting-ului (difuzarea şi transportul programelor radio şi TV) şi, în acelaşi timp, unul dintre principalii furnizori de reţele şi servicii de comunicaţii electronice din România. Societatea Naţională de Radiocomunicaţii S.A., operează pe piaţa sub numele comercial RADIOCOM şi este un brand 100% românesc. Pornind de la cele două domenii de activitate, broadcasting şi comunicaţii electronice, RADIOCOM a evoluat continuu, dovedind maturitate, inovare şi, înainte de toate, profesionalism în dezvoltarea sa permanentă.
    SNR dispune de o rețea de radiorelee, formată din peste 2.600 km de legături digitale de mare capacitate. Infrastructura societății susține sectorul de radiocomunicații din România, cu o rețea de radiorelee digitale, o alta de acces punct-multipunct în frecvențele de 3,5 GHz și 26 GHz, precum și o rețea de voce. SNR deține propria stație de sol pentru comunicații prin satelit, care permite interconectarea rețelei telefonice tradiționale şi transmisia de programe TV.

    Momentele importante care au marcat în trecut evoluţia companiei pot fi enumerate în următoarea succesiune:

1927: se înfiinţează compania cu participare mixtă - de stat şi privată;
1948: naţionalizarea companiei;
1952: se înfiinţează Ministerul Poştelor şi Telecomunicaţiilor;
se înfiinţează Centrele de radio: Bucureşti, Tâncăbeşti, Craiova, Cluj, Timişoara şi Bod, care preiau activitatea staţiilor de radiodifuziune şi liniile de radioreleu;
1964: Centrele de radio se reorganizează în 4 zone sub denumirea de Direcţii de Radio şi Televiziune – Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Timişoara;
1990: se înfiinţează ROM-POST-TELECOM – regia autonomă de interes naţional, care preia întreaga activitate operaţională şi de administrare a serviciilor de poştă şi de telecomunicaţii;
1991: reorganizarea ROM-POST-TELECOM, prin divizare, înfiinţându-se astfel R.A. RADIOCOMUNICAŢII (HG nr. 448/1991);
1998: se înfiinţează Societatea Naţională de Radiocomunicaţii S.A. prin reorganizarea R.A. RADIOCOMUNICAŢII (HGR 372/1998).

    Proiecte majore derulate de societate:

2001: - lansarea proiectului pilot PMP ( Punct – Multipunct) 26 GHz;
2004: - lansarea serviciilor de telefonie şi extinderea ariei de adresabilitate a serviciilor către segmentul utilizatorilor finali;
- punerea în funcţiune a primului emiţător de radiodifuziune digitală;
2005: - lansarea unei noi imagini şi a unui nou brand RADIOCOM;
- punerea în funcţiune a primului emiţător de televiziune digitală din România;
2006: - instalarea unui nod terminal de satelit ( tip VSAT) de mare capacitate la Centrul de Comunicaţii prin Satelit de la Cheia;
2008: - inaugurarea Centrului Naţional de Radiocomunicaţii, care include Sediul Central, Sucursala Bucureşti, Centrul de Operare şi Call Center-ul RADIOCOM
2010: - lansarea serviciilor broadband de tip WiMax.
2015: - trecerea la televiziunea digitala

    Portofoliu

    Radiocom deţine un portofoliu care cuprinde cei mai importanţi operatori din domeniul comunicaţiilor din care enumerăm: Societatea Română de Televiziune, Societatea Română de Radiodifuziune, Vodafone România, Orange România, Telekom, Cosmote, GTS România, BCR Asigurări, Transfond, Rompetrol, Serviciul de Telecomunicații Speciale, Ministerul Apărării Naționale, Serviciul Român de Informații, Antena Grup, Pro TV, Prima TV, Realitatea TV.
Trebuie precizat că programele publice de radio şi televiziune sunt difuzate numai de Radiocom.

    Mai multe informaţii despre profilul companiei găsiti pe site-ul societăţii: www.radiocom.ro